niedziela, 24 lutego 2013

Biała Pavlova




Już od kilku miesięcy zbierałam się do tego by upiec białą pavlowa ,ale bardzo się obawiałam czytając jakie zdarzają się przypadki to to ,że masa się rozlewa a to ,że po upieczeniu opada ,że środek jest gumiasty a przede wszystkim to fakt ,że mam piekarnik na gaz z numerkami od 0-9 bez instrukcji i bądź tu mądry jaka cyferka do jakiej temperatury. Zawsze wszystkie placki biszkopty i ciasta piekę miedzy 5 a 6 a tutaj przy pieczeniu białej pavlowa to tak jak piec bezy ,ale poszperałam na internecie i znalazłam mniej więcej jakie temperatury odpowiadają danej liczbie.

Wykonanie jej jest bardzo proste zajmuje ok 10 minut. Przepis na białą Pavlova zaczerpnęłam z tej strony :
http://www.mojewypieki.com/przepis/biala-pavlova
ogólnie bardzo polecam MOJE WYPIEKI


ja troszkę zmieniłam przepis ale nie wiele bo też nie ma za wiele co tutaj zmieniać
składniki:
5 białek
1 1/3 szklanki cukru
1 łyżeczka soku z cytryny
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej

białka ubijamy na sztywną pianę następnie dodajemy po 1 łyżce cukru na sam koniec dodajemy sok z cytryny oraz mąkę ziemniaczaną . Masa powinna być bardzo gęsta ,ale trzeba uważać ,żeby nie przebić białek (nie wiem jak to jest możliwe bo aż tak doświadczona w te klocki nie jestem ,ale chyba jest skoro ostrzegają). Na papierze do pieczenia rysujemy koło wykładamy na nie masę wkładamy do nagrzenego piekarnika do 180stopni(4 w kuchenkach gazowych) a po 5 minutach skręcamy do 150(2-3) pieczemy 1,5h. powinna lekko popękać w trakcie pieczenia. po upieczeniu studzimy w uchylonym piekarniku . następnie przewracamy i ściągamy papier .

DODATKOWO:
500ml śmietany kremówki 36% (ubijamy bez dodatku cukru)
owoce sezonowe



Ja dziś piekłam ją pierwszy raz i popękała sama byłam w szoku lekko mi opadła wystraszyłam się ,że nic z tego nie będzie ale po przewróceniu nałożeniu ubitej śmietany i owoców było ok a po przekrojeniu była rewelacyjna na pewno zrobię ją jeszcze raz :) polecam



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz