wtorek, 26 lutego 2013

Torcik Walentynkowy


Walentynki już dawno minęły ,a ja cierpiałam na brak czasu a torcik był w kształcie serducha i właśnie się tutaj pojawił


Składniki :
150 ml mleka
1 łyżka masła
1 łyżka cukru waniliowego
3 jajka
200 g  cukru
175 g mąki pszennej
3 łyżki kakao
1 łyżeczka sody oczyszczonej

mąkę, kako, sode wymieszać razem
masło rozpuścić dodać mleko
całe jajka ubić wraz z cukrem do jasnej puszystej konsystencji . Jeszcze ciepłe mleko wlać do jajek z cukrem i zmiksować następnie dodac suche składniki i wymieszać. Ciasto piekłam ok 30 min w temp 180st. Po ostudzenie przekroiłam na pół otrzymując 2 blaty.


Masa
200 ml śmietany kremówki 36%
130g malin
3 łyżki cukru pudru

śmietankę ubijam wraz z cukrem pudrem pod koniec ubijania dodaje maliny i mieszam . tak powstałą masę wykładam na jeden blat przykrywając ją drugim.

polewa:
150 ml śmietany kremowi 36%
150g czekolady gorzkiej
1 łyżka płynnego miodu
 wszystko razem podgrzewamy aż do połączenia składników . Wylewamy na tort . Dekorujemy wg. uznania. U mnie brak dekoracji :)

przepis troszeczkę zmieniony http://www.mojewypieki.com/przepis/tort-walentynkowy-czekoladowo---malinowy-z-bita-smietana

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz