niedziela, 3 marca 2013

Kostka Cappucino (MW)

Wczoraj wieczorem robiłam ciasto ,że strony Moje Wypieki "Kostka Cappucino" . Ostatnimi czasy polubiłam kawowe ciasta . Troszkę go zmodyfikowałam, ale i tak wyszedł fantastycznie i jest bardzo smaczny w sam raz do kawki po niedzielnym obiedzie :)

składniki:
5 dużych jajek
125 g gorzkiej czekolady
125 g masła, miękkiego
1,5 łyżki kawy rozpuszczalnej (proszku)
150 g cukru
125 g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Na sam początek.
Rozpuszczamy czekoladę w kąpieli wodnej, białka oddzielamy od żółtek, kawę rozpuszczamy w 1 łyżce gorącej wody.

Masło miksujemy do białości, dodajemy ostudzoną (płynna) czekoladę miksując dalej następnie dodajemy kawę i cukier. Żółtka po jednym wrzucamy i miksujemy . Na sam koniec dodajemy proszek do pieczenia oraz mąkę. Masa będzie dość gęsta dlatego też ubijamy białka na sztywno i dodajemy do tej gęstej masy i delikatnie mieszamy wszystko razem.
Wykładamy na blaszkę( bok 23 cm angielskie blaszki są troszkę maławe). Pieczemy 20-30 min w 170 st C.
Gdy ostygnie kroimy wzdłuż aby otrzymać 2 blaty. Gdy ciasto robimy w większej formie najlepszym rozwiązaniem byłoby podzielenie składników na pół i zrobienie 2 oddzielnych blatów bądź zwiększenie proporcjonalnie składników .Piec do suchego patyczka.

Masa cappucino:
250g serka mascarpone
300 ml śmietany kremówki 36%(może być też 250 ml)
3 łyżki cukru pudru
0,5 szkl cappucino

Ubijamy śmietanę kremówkę dodając do niej cukier puder, gdy już będzie ubita dodajemy cappucino i serek mascarpone (ja miksuje do połączenia składników na małych obrotach)
Taką masą przekładamy blaty. Ja wcześniej nasączyłam blaty likierem amaretto (nie jest to konieczne)

Masa na górę
200 ml śmietany kremowki 36%
1 opakowanie bitej śmietany w proszku
cappucinno w proszku do posypania

Śmietanę z dodatkiem bitej śmietany ubijamy aż będzie sztywna wykładamy na już przełożonego placka posypujemy cappucino . Chłodzimy w lodówce przed podaniem kroimy w kostkę :)



przepis trochę zmodyfikowany z -> http://www.mojewypieki.com/przepis/kostka-cappucino






1 komentarz: