poniedziałek, 11 marca 2013

Pączki

Trochę spóźniony ,ale jest post i przepis na pączki :) Pączki zawsze robiłam z mamą tzn raczej mamie towarzyszyłam patrząc jak je robi ,ale przyszedł czas gdy mam już swoją rodzinę i dla niej gotuję i piekę. Mąż "zażyczył" sobie pączki , przyjęłam wyzwanie i postanowiłam zrobić pączki :) które wyszły rewelacyjnie 



składniki
1 3/4 szkl mąki pszennej
1 3/4 szkl mąki chlebowej
0,5 szkl cukru
100 g masła
125 ml wody
3 jajka
20 g drożdży
0,5 łyżeczki soli
1 łyżka wódki
aromat rumowy

budyń do nadziewania

Jeśli drożdże są świeże przygotowujemy rozczyn : drożdże z dodatkiem cukru rozdrabniamy dodajemy wodę i 4 łyżki mąki mieszamy odstawiamy do wyrośnięcia. Masło rozpuszczamy
Mieszamy wszystkie składniki wyrabiamy ciasto na sam koniec dodajemy rozpuszczone masło i wyrabiamy dalej. Odstawiamy na 1,5 h . Ciasto rozwałkować na grubość 1,5-2 cm . Pączki wykrawać od szklanki
Smażyć na rozgrzanym tłuszczu (u mnie olej). Jeszcze ciepłe nadziewać . Posypać cukrem pudrem lub polać lukrem (0,5 szkl cukru pudru + 2 łyżki gorącej wody )

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz