poniedziałek, 1 kwietnia 2013

Kruche ciasto z budyniową pianką i malinami

Z racji iż mój mąż uwielbia ciasta i potrafi jeść je w ogromnych ilościach to ja dobra żonka dogadzam mu jak mogę i co chwila coś piekę :) Dziś wypadło na kruche ciasto z budyniową pianką i malinami ze strony Moje Wypieki


Składniki na ciasto:
2,5 szklanki mąki pszennej
250 g masła lub margaryny, zimnego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 łyżki cukru pudru
5 żółtek

Masło zetrzeć na tarce na dużych oczkach,  zagnieść z resztą składników. Podzielić na 2 części -  60% i 40%,  zawinąć w folię spożywczą, zamrozić. (Ciasto robiłam wieczorem i mroziłam całą noc)
Blachę wysmarować masłem, wyłożyć papierem do pieczenia. Na spód zetrzeć na tarce większą część ciasta (60%), wyrównać. Podpiec na złoty kolor w temperaturze 190ºC przez około 20 minut. Odstawić do wystudzenia.


Budyniowa pianka:
5 białek
1 szkl. cukru
1 opakowanie cukru wanilinowego
2 opakowania budyniu waniliowego lub śmietankowego
1/2 szklanki oleju słonecznikowego

dodatkowo:
500 g malin (mogą być mrożone)
cukier puder

Ubić białka, dodać cukier i cukier wanilinowy, cały czas ubijając na najwyższych obrotach. Następnie powoli wsypywać proszek budyniowy ubijamy dalej ,  wlewamy olej.
Na zimny spód ciasta wyłożyć ubitą pianę. Wyrównać i układać gęsto maliny (otworkami do góry). Maliny  wepchnąć w pianę. Na wierzch zetrzeć resztę zamrożonego ciasta (40%).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz