niedziela, 22 września 2013

Lody miętowe z czekoladą

Lody miętowe zrobiłam specjalnie dla mojego szwagra który je uwielbia, a że miałam w domu świeżą miętę więc nie było mowy aby nie skorzystać i ich nie wypróbować.  Zależało mi na intensywnym smaku mięty nie miałam kropli miętowych ani ekstraktu więc skorzystałam z herbaty miętowej.


Składniki:
6 żółtek
2 szkl mleka 
2 szkl śmietany kremówki 30%
1 szkl cukru 
1 torebka miętowej herbaty zaparzona w 100ml gorącej wody (można zastąpić kroplami miętowymi)
pół krzaczka mięty 
Można dodać troszkę barwnika spożywczego zielonego 

wykonanie:
Żółtka ucieram wraz z cukrem do białej puszystej masy. Mleko lekko podgrzewam dodaje stopniowo masę jajeczną ciągle mieszając, następnie podgrzewam na małym ogniu nie doprowadzając do wrzenia (nie można dopuścić do wrzenia - od razu by się zwarzyło) co jakiś czas mieszając aż nasza masa lekko zgęstnieje dodaje listki mięty oraz zaparzoną herbatę miętową wszystko miksuje w blenderze. Następnie dodaję kremówkę i wkładam masę do lodówki na noc. 
Następnego dnia masę przelewam do maszyny do lodów i postępuje wg. instrukcji jej producenta. Gdy ukręcą nam się lody wsypuję do nich wiórka czekoladowe i mieszam wszystko następnie wkładam do zamrażarki. Gdy się zamrożą wyjmuję i serwuję. 

Lody można także przygotować bez maszyny do lodów. Schłodzoną mieszankę lodową ubić mikserem na puszystą masę następnie przelać do naczynia w który będzie się mrozić i wstawić do zamrażarki wyciągając co godzinę i ponawiając czynność miksowania masy (kilka razy). Ma to na celu pozbycie się tworzących się kryształków lodów. Posypać wiórkami czekoladowymi i zamrozić


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz